Op dit moment hebben 10 mensen de moeite genomen om ons feedback formulier (voornamelijk anoniem) in te vullen. Hier zijn we heel blij mee. Alles wat we binnenkrijgen is fijn. Hieronder zal ik de al ontvangen feedback uitwerken en inzichtelijk maken voor iedereen. Het blijft ook nog mogelijk om het formulier in te vullen via: Feedback Rommelroute 2026
Somige vragen spreken voor zich en ga ik niet verder uitwerken.
Samenvatting ontvangen feedback
Over het algemeen is de activiteit als positief ervaren. Meerdere deelnemers geven aan dat het goed georganiseerd was en dat zij voldoende informatie hebben ontvangen. Er zijn ook suggesties gedaan om het initiatief verder te verbeteren en zichtbaarder te maken.
Wat ging goed:
- De organisatie werd als prima en duidelijk ervaren.
- De informatievoorziening was voldoende.
- De activiteit werd als leuk gezien en voor herhaling vatbaar.
Verbeterpunten en suggesties:
- Meer promotie is gewenst; niet iedereen was op de hoogte van de deelnemerslijst.
- Vergroot de zichtbaarheid van deelnemers, bijvoorbeeld door herkenbare elementen zoals ballonnen in de (lokale) kleur te gebruiken.
- Het initiatief wordt gewaardeerd omdat het bijdraagt aan hergebruik van spullen en minder afval richting kringloop of stort.
Reactie op ontvangen feedback
Hartelijk dank voor alle ontvangen feedback en de positieve reacties op de organisatie van de rommelroute. Fijn om te horen dat het initiatief wordt gewaardeerd en als goed georganiseerd en duidelijk wordt ervaren.
Daarnaast zijn er waardevolle suggesties gedaan om de zichtbaarheid en bekendheid te vergroten. Graag licht ik toe wat er momenteel al wordt gedaan en wat de mogelijkheden zijn:
-
Promotie: De rommelroute is aangemeld op ongeveer zes verschillende websites en wordt actief gepromoot via Facebook en Instagram. Omdat de organisatie volledig op vrijwillige basis plaatsvindt en er geen budget beschikbaar is, is het helaas niet mogelijk om bijvoorbeeld drukwerk of posters te verzorgen. Suggesties voor extra promotie of hulp hierbij zijn dan ook zeker welkom.
-
Zichtbaarheid tijdens de dag: Het gebruik van herkenbare elementen, zoals ballonnen, ligt bij de deelnemers zelf. Iedereen is vrij om hier op eigen wijze invulling aan te geven.
-
Frequentie en organisatie: De organisatie van de rommelroute kost veel tijd en wordt momenteel door één persoon gedaan. Mede in combinatie met andere activiteiten in Pekela is het daarom niet haalbaar om dit vaker te organiseren. Mocht iemand willen helpen met de organisatie in de toekomst, dan is die hulp van harte welkom.
Nogmaals dank voor het meedenken en de betrokkenheid. Samen maken we er een mooi en waardevol initiatief van!
Feedback bezoekers
Helaas hebben maar 3 bezoekers feedback gegeven. Dit geeft een klein beeld maar ik denk dat er wel meer bezoekers zijn geweest. Ondanks maar 3 x feedback ben ik hier al heel blij mee.
Ondanks de drie verschillende aangeboden opties, blijkt dat er nog niet iedereen tevreden is over de manier waarop de lijsten worden gepresenteerd. Ik sta hier zeker voor open en hoor graag concrete suggesties over hoe de lijsten nog duidelijker en gebruiksvriendelijker gemaakt kunnen worden.
Er is aangegeven dat een bezoeker geen goede lijst heeft kunnen vinden. De lijsten waren echter via deze website op drie verschillende manieren beschikbaar gesteld, zodat deelnemers zelf konden kiezen wat voor hen het prettigst werkt.
Daarnaast is er bewust gekozen om te werken met onder andere Google Maps, zonder een vaste route. De reden hiervoor is dat we alle kopers en verkopers een eerlijke kans willen geven om overal te kijken en te verkopen. Een vaste route zou kunnen zorgen voor piekmomenten en drukte op bepaalde locaties, terwijl andere plekken minder bezocht worden. Door geen vaste route aan te houden, wordt de aanloop beter verspreid en blijft het voor iedereen aantrekkelijk.
Dank voor de suggestie om er één groot evenement van te maken voor heel Pekela. Dit hebben we in het eerste jaar ook gedaan. Toen deden er meer dan 80 adressen mee. Uit de ervaringen van dat jaar bleek echter dat dit voor veel bezoekers als onoverzichtelijk werd ervaren.
Om die reden is ervoor gekozen om de rommelroute op te splitsen: in juni voor Oude Pekela en in september voor Nieuwe en Boven Pekela. Op deze manier blijft het overzichtelijk en kunnen bezoekers en deelnemers de route prettiger beleven.
Daarnaast is er een opmerking gemaakt over deelnemers die zich mogelijk hebben teruggetrokken vanwege de warmte. Dit signaal is deels ook bij de organisatie bekend. Helaas hebben wij geen invloed op de weersomstandigheden. We hebben begrepen dat de warmte ervoor zorgde dat er minder aanloop was en dat sommige deelnemers ervoor kozen om eerder op te ruimen. Dit is uiteraard jammer, maar begrijpelijk gezien de omstandigheden.
Alle feedback blijft van harte welkom. Hoe meer reacties en ideeën we ontvangen, hoe beter we de rommelroute in de toekomst kunnen verbeteren en laten aansluiten op de wensen van deelnemers en bezoekers. Alvast bedankt voor het meedenken!
Reactie plaatsen
Reacties